Matematyczne


Redaktor działu:
Joanna Polechońska (jpolechonska(at)wp.pl)
nauczycielka w Gimnazjum nr 1 we Wrocławiu


KOnkurs MAtematyczny KOMA (XII)

Konkurs ma niespotykaną formę. Nie korzysta z wcześniejszej wiedzy, dzięki czemu jest adresowany nie tylko do najlepszych matematyków, ale do wszystkich uczniów o dużym potencjale intelektualnym. Ważna jest w nim umiejętność słuchania i przetwarzania informacji. Dużą trudność stanowi sensowne robienie notatek i posługiwanie się nimi. Wykłady finałowe często dotyczą tego samego zagadnienia dla wszystkich poziomów edukacyjnych, co czyni niezwykle ciekawą analizę wyników.


Alfik matematyczny (XXII)

Konkurs cieszy się dużą popularnością wśród uczniów na Dolnym Śląsku. Jest dostępny nie tylko dla najlepszych. Zadania mają zróżnicowany stopień trudności, ale są na ogół trudniejsze i znacznie ciekawsze niż w podobnym ogólnopolskim "Kangurze". Obejmują wszystkie działy szkolnej matematyki, a także łamigłówki logiczne.


Matematyczne pojedynki (II)

logopojedynkiTo inicjatywa Koła Naukowego Matematyki PWr otwarta dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, studentów i dorosłych. Jednodniowe zawody składają się z dwóch etapów: eliminacji oraz pojedynków. Zawodnicy wyłonieni w eliminacjach ustawiani są w drabinkę turniejową, według której rozgrywają pojedynki. Polegają one na rozwiązywaniu przez 15 minut siedmiu zadań. Punkty otrzymuje osoba, która pierwsza poda odpowiedź do wybranego zadania. Przeciwnik ma prawo skorygować tę odpowiedź.


Matematyka bez granic (XXVIII)

Międzynarodowy Konkurs Matematyczny "Matematyka bez granic" (fr. Mathématiques sans frontières) ma niespotykaną formę, gdyż startują w nim całe klasy. Jego celem jest otwarcie mentalnych granic pomiędzy krajami, regionami i szkołami. Ma interdyscyplinarne zadania i jest adresowany do szerokiego kręgu uczniów, nie tylko do najlepszych matematyków.


Dolnośląskie Mecze Matematyczne (XVI)

Mecze są nie tylko ciekawym konkursem, ale niezwykłą okazją do uczenia się matematyki, rozwijania umiejętności argumentowania, prezentowania rozwiązań, uważnego śledzenia rozumowań i znajdowania w nim luk i błędów. Uczą też współpracy w grupie. Zadania są ciekawe, odmienne od sztampowych zadań podręcznikowych i egzaminacyjnych.

Powrót na górę strony