Kurs zawodowego języka angielskiego dla nauczycieli matematyki

Data ostatniej modyfikacji:
2017-07-27
Temat: 

EMT - English for Mathematics Teachers (VIII)

Organizator: 

Fundacja Matematyków Wrocławskich
pl. Grunwaldzki 2/4, 50-384 Wrocław

strona domowa kursów (dalej zakładka EMT 2017 na marginesie) 

 

Termin: 
  • edycja semestralna 120 h:
    w soboty i/lub niedziele w czasie roku szkolnego
  • edycja wakacyjna 120 h:
    pierwsze dwa tygodnie wakacji (w godz. 9.00-16.00)
  • wariant 30-godzinny realizowany jest w zależności od preferencji grupy:
    - raz w tygodniu w dzień powszedni po 2 godz.
    - w 5 sobót i/lub niedziel po 6 godzin (9:00-14:00)
  • zgłaszać można się cały czas mejlowo na adres mikolaj@math.uni.wroc.pl
  • kurs będzie otworzony, gdy zbierze się grupa 12 osób

Rozpoczęcie najbliższych edycji:

  • kurs 120-godzinny - 23 VI - 4 VII 2018
    zgłoszenia do 31 V 2018

 

Czas trwania kursu: 

120 godzin (15 zjazdów 8-godzinnych lub 12 zjazdów 10-godzinnych)
60 godzin (10 zjazdów 6-godzinnych)
30 godzin (5 zjazdów 6-godzinnych lub 15 spotkań 2-godzinnych)

 

Osoba do kontaktu: 

Małgorzata Mikołajczyk
tel. 71 336 10 85 lub 71 37 57 416
e-mail: mikolaj@math.uni.wroc.pl

 

Miejsce: 

Instytut Matematyczny Uniwersytetu Wrocławskiego
pl. Grunwaldzki 2/4, 50-384 Wrocław
tel. na portiernie: 71 3757414
sala 602

 

Zasięg: 
regionalny
Opłata: 
płatny

1200 zł za 120 godzin lub proporcjonalnie mniej za krótsze kursy

Skrót programu: 

Realizowane typy zajęć:

  • listening comprehension - wykłady z matematyki szkolnej lub popularnej do wysłuchania, materiały audio i video, piosenki o matematyce
  • vocabulary building - zajęcia słownikowe wokół danego tematu matematycznego, ćwiczenia typu "use of English", dyktanda matematyczne, krzyżówki, gry
  • phonetics and spelling are easy - ćwiczenia fonetyczne, laboratorium audio, zapis transkrypcyjny, pisownia terminów matematycznych
  • reading comprehension - praca z podręcznikami brytyjskimi i amerykańskimi na różnych poziomach nauczania szkolnego oraz dokumentami edukacyjnymi i oświatowymi (programy nauczania, konspekty lekcji nauczycieli ze szkół brytyjskich)
  • classwork & problem solving - symulacje lekcji, praca przy tablicy, rozwiązywanie zadań z różnych poziomów szkół, z podręczników, egzaminów i konkursów anglojęzycznych
  • workshop, groupwork - praca w grupach, zajęcia warsztatowe, logiczne gry terenowe, strategiczne gry planszowe, praca z kalkulatorem
  • presentations - referaty i pokazy uczestników kursu
  • homeworks - liczne i atrakcyjne zadania domowe, np. poprawianie autentycznych klasówek uczniów anglojęzycznych
  • film watching - oglądanie krótkich filmów o tematyce matematycznej
  • discussions on education & didactics - omawianie systemów edukacyjnych róznych krajów oraz wymaganej dokumentacji procesu nauczania.

Zajęcia prowadzą polscy nauczyciele matematyki z uprawnieniami do nauczania języka angielskiego (CPE - Certificate of Proficiency in English) oraz wykładowcy zagraniczni.

 

Historia:

Kursy EMT prowadzone są od 2007 roku. W każdej 120-godzinnej edycji przyznawane są specjalne nagrody "High-Flyers Prize". Dotychczas otrzymali je:

  • I edycja  VI-VII 2007
    Zbigniew Lis - nauczyciel matematyki w LO 9 Wrocław
  • II edycja VI-VII 2008
    Justyna Woźny - nauczycielka matematyki w LO 13 Wrocław
  • III edycja III-VI 2011
    Marta Kruszelnicka - nauczycielka, Środa Śląska
  • IV edycja VI-VII 2013
    Grzegorz Słaboń - nauczyciel matematyki w ZS nr 14 Wrocław
  • V edycja X 2015 - III 2016
    Sebastian Guz - nauczyciel matematyki w ZS nr 14 Wrocław
  • VI edycja VI-VII 2016
    Przemysław Pela - nauczyciel matematyki w GM 58 Poznań
  • VII edycja VI-VII 2017
    Tymoteusz Zdunek - student matematyki UW

 

Kurs EMT

Świetna sprawa z tymi zajęciami, chociaż można mieć problem z przyswojeniem wszystkich pojęć, zwłaszcza gdy nie można na to poświęcić zbyt wiele czasu w tygodniu. Fajne są warsztaty zadaniowe, bo jest na nich wszystko, a robienie wielu zadań pozwala lepiej przyswoić pojęcia z lekcji ze słownictwa. Słownik pojęć matematycznych jest super. Zajęcia ze słuchania i filmów są ciekawe i uczą praktycznego posługiwania się językiem - ale dla mnie są jednymi z trudniejszych (mam duże zaległości). Dobry pomysł to wykłady z obcokrajowcami. Staram się wykorzystywać otrzymane materiały na dodatkowych lekcjach z uczniami w mojej szkole. Wspólnie rozwiązujemy zadania. Wykorzystuję też pożyczone na kursie podręczniki.

Powrót na górę strony