Imagine Cup (XIV)

Data ostatniej modyfikacji:
2015-11-13
Autor: 
Paweł Światkowski
student informatyki na UAM w Poznaniu
Organizator: 

Microsoft

strona konkursu: http://imaginecup.com

 

Terminy: 

rejestracja: wrzesień
finał ogólnoświatowy: lipiec (2016 Seattle - USA) 

 

Jest to, jak twierdzą organizatorzy, największy konkurs technologiczny dla studentów na świecie. Koncentruje się głównie na kreatywności oraz korzystaniu z najnowszych osiągnięć technologicznych. Tegoroczne hasło konkursu brzmi Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązać najtrudniejsze problemy ludzkości.

Zmagania konkursowe odbywają się w dziewięciu kategoriach:

  • projektowanie oprogramowania
  • projektowanie systemów wbudowanych
  • projektowanie gier
  • technologie informatyczne
  • robotyka i algorytmy
  • mashup
  • fotografia
  • film krótkometrażowy
  • design.

Konkurs składa się z trzech rund: eliminacji, finałów krajowych oraz finału międzynarodowego. Członkami zespołów biorących udział w Imagine Cup są zwykle nie tylko informatycy, ale też specjaliści z innych dziedzin, np. reprezentujący Polskę w 2009 roku zespół Demoscene Spirit składał się ze studentów trzech poznańskich uczelni: Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Akademii Sztuk Pięknych oraz Uniwersytetu Medycznego.

 

Historia: 

Konkurs odbywa się od 2003 roku, zawsze pod innym hasłem. Finały odbywały się do tej pory w następujących miastach (w nawiasie podajemy liczbę uczestników i krajów ich pochodzenia):

  • 2003 - Barcelona/Hiszpania - Łącznik między ludźmi: informacja, systemy, urządzenia, sieci (1000/25),
  • 2004 - São Paulo/Brazylia - Wyobraź sobie świat, w którym inteligentne technologie czynią codzienne życie łatwiejszym (10 000/90),
  • 2005 - Yokohama/Japonia - Wyobraź sobie świat, w którym technologia znosi bariery między ludźmi (30 000/97),
  • 2006 - Delhi/Indie - Wyobraź sobie świat, w którym technologia pozwala nam zdrowiej żyć (65 000/106),
  • 2007 - Seul/Korea Południowa - Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązywać najtrudniejsze problemy (300 000/142),
  • 2008 - Paryż/Francja - Wyobraź sobie świat, w którym technologia chroni nasze środowisko (210 000/126),
  • 2009 - Kair/Egipt - Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązywać najtrudniejsze problemy (300 000/124),
  • 2010 - Warszawa/ Polska - Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązywać najtrudniejsze problemy (325 000/120),
  • 2011 - Nowy Jork/ USA - Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązywać najtrudniejsze problemy (350 000/183),
  • 2012 - Sydney/Australia - Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązywać najtrudniejsze problemy
  • 2013 - St. Petersburg/Rosja - Wszystkie marzenia są mile widziane.
  • 2014 - Seattle/USA -
  • 2015 - Seattle/USA - Technologia Kinect
  • 2016 - Seattle/USA - Pitch Wyzwanie

 

Skrót regulaminu: 
  • Drużyna może składać się maksymalnie z czterech studentów, niekoniecznie z tej samej uczelni lub kraju.
  • Każda drużyna ma możliwość skorzystania z pomocy mentora – nie jest to obowiązkowe, ale może okazać się przydatne.
  • Zespół może również współpracować z projektantem interfejsu, czyli osoby studiującej wzornictwo, komunikację wizualną, grafikę użytkową lub kierunki pokrewne. Może on wspomagać drużynę w przygotowaniu interfejsu oraz szaty graficznej projektu, niemniej jednak nie może brać udziału w jego prezentacji podczas finału konkursu.

  

Przykładowe zadania: 

Cytując organizatorów, zadanie jest jedno:

Zwal nas z nóg! Stwórz prawdziwe Oprogramowanie, które będzie korzystało z narzędzi i technologii Microsoft. Pamiętaj, że w grę wchodzą już nie tylko komputery. Zrób to z rozmachem!

 

Powrót na górę strony