Konkurs jest wzorowany na Kangurze matematycznym i także wywodzi się z Australii, gdzie odbywa się od 2005 roku. Od 2017 roku adresowany jest do uczniów wszystkich typów szkół (wcześniej tylko do GM i LO). W Australii i Oceanii bierze w nim udział ok. 7000 uczestników rocznie.
Informatyczne
![]() |
Redaktor działu: Paweł Świątkowski (pawelswiatkowski(at)wp.pl) student informatyki i filologii fińskiej UAM w Poznaniu |
KoALa (VI)
Olimpiada Informatyczna Juniorów (XV)
To kolejna po matematycznej ogólnopolska olimpiada przedmiotowa dla juniorów (dawniej gimnazjalistów). Jej celem jest zainteresowanie uczniów szkół podstawowych informatyką przez rozwiązywanie ciekawych zadań i stawianie wyzwań informatycznych, w których trzeba wykorzystać podejście algorytmiczne i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem technologii. Przygotowuje do startu w Olimpiadzie Informatycznej oraz innych zawodach programistycznych. Na stronie zawodów dostępne jest archiwum zadań wraz z ich omówieniem.
Olimpiada Informatyczna (XXV)
Zadania olimpijskie wymagają wielu umiejętności, m.in. wyłuskania i wyspecyfikowania rzeczywistego problemu algorytmicznego ukrytego w treści, dyskusji możliwych rozwiązań (algorytmów) i wyborze najwłaściwszego, dobraniu odpowiednich struktur danych, zaprogramowaniu rozwiązania w wybranym języku programowania oraz dokładnym przetestowaniu stworzonego programu.
Komputerowy Mistrz (XIV)
Informatyka na poziomie szkoły podstawowej to przede wszystkim zabawa, ale też wprowadzenie do posługiwania się podstawowymi narzędziami graficznymi, rachunkowymi i edycyjnymi. Komputerowy Mistrz rozwija i sprawdza właśnie te umiejętności, dodając do tego elementy programowania w prostym języku Logomocja Imagine. Patronat nad konkursem objął dolnośląski kurator oświaty.
Zobaczyć Matematykę (VIII)
Celem konkursu jest propagowanie matematyki za pomocą narzędzi komputerowych. Jego adresatami są uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Uczestnik powinien przygotować samodzielnie stronę w języku HTML bądź PHP z użyciem grafik lub animacji, wykorzystując powszechnie dostępne niekomercyjne oprogramowanie i technologie. Tematem pracy powinna być wizualizacja zagadnienia związanego z matematyką, przedstawiona w atrakcyjny sposób, ułatwiający zrozumienie prezentowanych treści.