Kongres Nauczycieli Matematyki (V)

Data ostatniej modyfikacji:
2020-03-4
Temat: 

Nowoczesna lekcja matematyki w realiach XXI wieku.
Jak rozbudzić w uczniach potrzebę nauki matematyki i podnieść wyniki nauczania

 

Poziom edukacyjny: 
nauczanie blokowe
szkoła podstawowa
gimnazjum
szkoła średnia z maturą
szkoła profilowana zawodowa
Termin: 

27 marca 2020

 

Miejsce: 

Hotel Novotel Airport
ul. 1 Sierpnia 1, 02-134 Warszawa
tel. 22 5756 000
https://www.accorhotels.com/pl/hotel-0527-novotel-warszawa-airport/index...

 

Zasięg: 
krajowy
Organizator: 

Forum Media Polska Sp. z o.o.
ul. Polska 13, 60-595 Poznań 
www.czasopismomatematyka.pl 

strona domowa Konferencji

 

Osoba do kontaktu: 

Biuro Obsługi Klienta
e-mail: bok@forum-media.pl
tel. 61 66 55 774

 

Opłata: 
płatny

3999 zł netto
Opłata obejmuje udział we wszystkich panelach, materiały szkoleniowe, pakiet narzędzi pomocnych w pracy nauczyciela, poczęstunek.

 

Skrót programu: 

Konferencja skierowana jest do nauczycieli matematyki i dyrektorów szkół z całej Polski, którzy są entuzjastami stosowania nowoczesnych technologii w nauczaniu. W programie przewidziano panele wykładowe i warsztaty, które będą źródłem inspiracji do prowadzenie lekcji w szkołach. Gość specjalnym będzie gen. Mirosław Hermaszewski, który opowie, jak za pomocą nauki można przekraczać granice i sięgać gwiazd, czyli dlaczego matematyka jest królową nauk.

Panel I: Kreatywne lekcje matematyki, czyli zbiór ciekawych pomysłów i sposób na współczesnego ucznia

  • Tutorska przygoda na matematyce – jak ją rozpocząć i efektywnie wykorzystać narzędzia tutoringu, aby aktywizować uczniów i uzyskać 100% skuteczności dydaktycznej – czyli co zrobić, aby uczniowie zrozumieli matematykę, Robert Baca 
  • BYOD (Przynieść Swoje Własne Urządzenie) w klasie – autorskie pomysły na zastosowanie platform edukacyjnych i programów wspomagających naukę matematyki, Robert Baca 
  • Odwrócona lekcja w praktyce – poznaj algorytm zaskakujących zajęć, gotowe pomysły na materiały oraz nieszablonowe zastosowanie wideo na
    lekcji,  Andrzej Pieńkowski

Runda interaktywna: sprawdź, jak podzielić klasę na grupy, robiąc 3-minutowy test poziomujący online

Panel II: TIK w matematyce, czyli jak wykorzystać onlinową rzeczywistość, w której funkcjonują uczniowie 

  • Jakie narzędzia TIK wybrać, aby rozbudzić zainteresowanie uczniów oraz czynnie zaangażować ich w pracę na lekcji i podnieść wyniki nauczania, Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska 
  • Interaktywne kartkówki, testy, aktywne prace domowe – zestaw niestandardowych i uniwersalnych sposobów na zweryfikowanie umiejętności uczniów na każdym etapie nauczania, Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska 
  • Zamiast tradycyjnych planszówek – jak wykorzystać onlinowe gry edukacyjne, aby zaktywizować uczniów podczas nauki trudnych i skomplikowanych zagadnień matematycznych, Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska

Runda z interaktywnym quizem: jak połączyć zdrową rywalizację z powtórką materiału z danego działu w mniej niż 10 minut

Panel III: Efektywne przygotowanie do egzaminów w szkole podstawowej i średniej

  • Strategie rozwiązywania zadań – jak pracować z uczniem nad zadaniami, które najczęściej pojawiają się na egzaminach, m.in. zadania zamknięte, tekstowe oraz typu „Wykaż, że…”, Tomasz Masłowski, Piotr Nodzyński
  • Krzywa Ebbinghausa, mnemotechniki i zasady planowania powtórek – jak w sposób interesujący dla ucznia zmaksymalizować proces zapamiętywania, który zaprocentuje na egzaminie, Tomasz Masłowski, Piotr Nodzyński
  • Przezwyciężanie lęku egzaminacyjnego – jak pomóc uczniom uporać się z lękiem, aby wynik egzaminu odzwierciedlał ich realne umiejętności, Tomasz Masłowski, Piotr Nodzyński

Runda z mnemotechniką: matematyczne historyjki – jak dobrać skojarzenia, aby zapamiętać trudne zagadnienia 

Warsztaty

  • Jak wykorzystywać TIK podczas przygotowywania materiałów na lekcje, aby szybko kreować nowe zestawy zadań 
  • Nowe generatory i aplikacje stanowiace realne wsparcie w codziennej pracy i ułatwiające przygotowywanie się do lekcji,  
  • Samodzielnie tworzenie atrakcyjnych ćwiczeń, quizów, materiałów do powtórek w formie on-line, które zaciekawią i zaktywizują uczniów do nauki matematyki.

 

Powrót na górę strony