CIEAEM 70

Data ostatniej modyfikacji:
2017-07-27
Temat: 

 

 

Poziom edukacyjny: 
nauczanie blokowe
szkoła podstawowa
gimnazjum
szkoła średnia z maturą
szkoła profilowana zawodowa
szkoła wyższa
Termin: 

zgłaszanie wystąpień do 15 lutego 2018
zgłaszanie posterów do 15 marca 2018
zgłaszanie uczestnictwa (early birds) do 30 kwietnia 2018
konferencja 15-19 lipca 2018

 

Miejsce: 

Mostaganem (Algieria)

 

Zasięg: 
międzynarodowy
Organizator: 
Opłata: 
płatny

opłata konferencyjna 320 euro
quality class 200 euro
osoba towarzysząca 200 euro
noclegi i dojazd we własnym zakresie

 

Skrót programu: 

Program konferencji obejmuje sesje plenarne, warsztaty w grupach roboczych, wykłady, prezentacje i dyskusję przy okrągłym stole oraz forum pomysłów. Zajęcia odbywają się w języku angielskim i francuskim.

 

Poniższe dane dotyczą edycji 2016 w Berlinie.

Tematy prac w grupach roboczych dotyczą matematyzacji jako:

  • reguły dydaktyki
  • zjawiska społecznego
  • zjawiska w pedagogice
  • powiązań pomiędzy powyższymi aspektami.

Odczyty plenarne wygłoszą:

  • Lisa Björklund Boistrup - Stockholms Universitet, Szwecja
  • Corinne Hahn - ESCP Europe, Francja
  • Eva Jablonka - Freie Universität Berlin, Niemcy
  • Ewa Swoboda - Uniwersytet Rzeszowski, Polska

Quality Class (szkoła dla studentów specjalności "nauczanie matematyki" oraz początkujących nauczycieli) w roku 2018 odbędzie się w Warszawie i będzie towarzyszyła konferencji CME.

 

Historia: 

Międzynarodowa Komisja Badań i Doskonalenia Nauczania Matematyki (ang. The Commission for the Study and Improvement of Mathematics Teaching, fr. Commission Internationale pour l'Étude et l'Amélioration de l'Enseignement des Mathématiques - w skrócie CIEAEM) powstała w 1950 roku w celu zbadania rzeczywistych warunków i możliwości rozwoju nauczania matematyki oraz poprawy jakości edukacji matematycznej. Od tego czasu zwołuje coroczne konferencje naukowców, nauczycieli i administracji oświatowej sprzyjające wymianie doświadczeń, propagowaniu wyników badań i wzorców dobrych praktyk.

Kolejne konferencje, ich miejsca i tematy:

  1. 1950 - Debden (Wielka Brytania) - Związki pomiędzy programem nauczania matematyki w szkole średniej a rozwojem zdolności intelektualnych osób dorosłych
  2. 1951 - Keerbergen (Belgia) - Nauczanie geometrii na poziomie gimnazjum
  3. 1951 - Herzberg (Szwajcaria) - Funkcjonalny program nauczania od przedszkola po uniwersytet
  4. 1952 - La Rochette (Francja) - Struktury matematyczne i umysłowe
  5. 1952 - Wellerbach (Luksemburg) - Związki między nauczaniem matematyki a współczesną nauką i techniką
  6. 1953 - Calw (Niemcy) - Związki między sposobem myślenia uczniów a nauczaniem matematyki
  7. 1954 - Oosterbeek (Holandia) - Matematyka współczesna w szkole
  8. 1955 - Bellano (Włochy) - Sposoby radzenia sobie z matematyką przez uczniów
  9. 1955 - Ramsau (Austria) - Nauczanie rachunku prawdopodobieństwa i statystyki  w szkole i na uniwersytecie
  10. 1956 - Novy Sad (ob. Serbia) - Przygotowanie zawodowe nauczycieli szkół podstawowych
  11. 1957 - Madryt (Hiszpania) - Pomoce dydaktyczne
  12. 1958 - Saint Andrews (Wielka Brytania) - Problemy matematyczne w nauczania
  13. 1959 - Aarhus (Dania) - Wzajemna odpowiedzialność szkół i uniwersytetów
  14. 1960 - Kraków (Polska) - Matematyka elementarna
  15. 1961 - Founex-Coppet (Szwajcaria) - Język matematyki
  16. 1962 - Morlanwelz (Belgia) - Podejście eksperymentalne i aksjomatyczne w nauczaniu matematyki
  17. 1963 - Digne (Francja) - Rekonstruowanie matematyki z uczniami szkół średnich
  18. 1964 - Oberwolfach (Niemcy) - Wkład psychologii do współczesnej dydaktyki matematyki
  19. 1965 - Mediolan (Włochy) - Miejsce geometrii we współczesnym nauczaniu matematyki
  20. 1966 - Dublin (Irlandia) - Pierwsze kroki w analizę we współczesnym nauczaniu matematyki
  21. 1967 - Gandia (Hiszpania) - Nauczanie matematyki na poziomie szkoły podstawowej
  22. 1970 - Nicea (Francja) - Postępy matematyki od 1945 roku
  23. 1971 - Kraków (Polska) - Logika matematyczna w nauczaniu
  24. 1972 - Morlanwelz (Belgia) - Myślenie algorytmiczne w nauczaniu szkolnym
  25. 1973 - Québec (Kanada) - Metody aktywizujące w nauczaniu matematyki
  26. 1974 - Bordeaux (Francja) - Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka w szkole podstawowej i gimnazjalnej
  27. 1975 - Tunis (Tunezja) - Po co uczyć matematyki?
  28. 1976 - Louvain-la-Neuve (Belgia) - Wykorzystanie rozwiązywania problemów w nauczaniu matematyki
  29. 1977 - Lozanna (Szwajcaria) - Ewaluacja w nauczaniu matematyki
  30. 1978 - Santiago (Hiszpania) - Związki między nauczaniem matematyki i przedmiotów, którym ona służy i z których się wywodzi
  31. 1979 - Veszprem (Węgry) - Matematyka dla wszystkich i dla każdego
  32. 1980 - Oaxtepec (Meksyk) - Matematyczne i pedagogiczne aspekty matematyzowania i stosowania matematyki
  33. 1981 - Pallanza (Włochy) - Procesy geometryzacji i wizualizacji
  34. 1982 - Orlean (Francja) - Środki i materiały do nauczania matematyki
  35. 1983 - Lizbona (Portugalia) - Edukacja matematyczna w realiach szkoły i społeczeństwa
  36. 1984 - Frascati (Włochy) - Cele, priorytety, modele działania w przyszłości
  37. 1985 - Lejda (Holandia) - Matematyka dla wszystkich w wieku komputerów
  38. 1986 - Southampton (Wielka Brytania) - Nauczanie matematyki w gimnazjum i szkole średniej - czy to potrzebne?
  39. 1987 - Sherbrooke (Kanada) - Rola błędów w uczeniu się i nauczaniu matematyki
  40. 1988 - Budapest (Węgry) - Struktura i polityka Komisji
  41. 1989 - Bruksela (Belgia) - Rola i koncepcja programu nauczania
  42. 1990 - Szczyrk (Polska) - Nauczyciel matematyki w zmieniającym się świecie
  43. 1991 - Locarno (Szwajcaria) - Przygotowania do kolejnych konferencji
  44. 1992 - Chicago (USA) - Uczeń w konfrontacji z matematyką
  45. 1993 - Cagliari (Włochy) - Sprawdzanie wiedzy skupione na uczniu
  46. 1994 - Tuluza (Francja) - Graficzne i symboliczne reprezentacje w edukacji matematycznej
  47. 1995 - Berlin (Niemcy) - Matematyka, edukacja i zdrowy rozsądek
  48. 1996 - Huelva (Hiszpania) - Podstawy działalności Komisji
  49. 1997 - Setubal (Portugalia) - Interakcja na zajęciach matematycznych
  50. 1998 - Neuchâtel (Szwajcaria) - Związki między teorią a praktyką nauczania
  51. 1999 - Chichester (Wielka Brytania) - Różnorodność kulturowa a edukacja matematyczna
  52. 2000 - Amsterdam (Holandia) - Przygotowanie do przyszłych konferencji
  53. 2001 - Verbania (Włochy) - Analfabetyzm matematyczny w dobie cyfrowej
  54. 2002 - Vilanova i la Geltru (Hiszpania) - Wyzwania edukacji matematycznej - pogodzić podobieństwa i różnice
  55. 2003 - Płock (Polska) - Użycie pomocy naukowych w celu aktywizacji ucznia
  56. 2004 - Paryż (Francja) - CIEAEM we współczesnym świecie
  57. 2005 - Piazza Armerina (Włochy) - Zmiany w społeczeństwie - wyzwanie dla edukacji matematycznej
  58. 2006 - Srnì (Czechy) - Zmiany w społeczeństwie - wyzwanie dla edukacji matematycznej
  59. 2007 - Dobogòkò (Węgry) - Zajęcia matematyczne w praktyce szkolnej i jako obiekt badań dydaktyki - komplementarne perspektywy
  60. 2008 - Paryż (Francja) - Złożoność i edukacja matematyczna - nowy kierunek działań CIEAEM?
  61. 2009 - Montreal (Kanada) - Zajęcia matematyczne w praktyce szkolnej i jako obiekt badań dydaktyki - komplementarne perspektywy
  62. 2010 - Londyn (Wielka Brytania) - Matematyka jako żywa i rozwijająca się dyscyplina - wkład Komisji w nagłośnienie problemu
  63. 2011 - Barcelona (Hiszpania) - Nauczanie matematyki w szkole i poza nią
  64. 2012 - Rodos (Grecja) Nauczanie matematyki i demokracja
  65. 2013 - Turyn (Włochy) Nauczanie matematyki w erze globalizacji
  66. 2014 - Lyon (Francja) Matematyka i rzeczywistość
  67. 2015 - Aosta (Włochy) Nauczanie i uczenie się matematyki: pomoce dydaktyczne i trudności
  68. 2016 - Praga (Czechy) Restrictive meeting
  69. 2017 - Berlin (Niemcy) Matematyzacja - proces społeczny i zasada dydaktyczna
  70. 2018 - Mostaganem (Algieria)

 

   

Powrót na górę strony