Unikat

Data ostatniej modyfikacji:
2015-10-7
Autor recenzji: 
Ewa Karolczak
grafik komputerowy
Autor gry: 

Bernhard Weber - francuski dziennikarz i pisarz
Richard Polle -

 

Wydawca: 

Granna Sp. z o.o.
ul. Księcia Ziemowita 47,
03-788 Warszawa
tel. 22 677 21 29, fax: 22 677 21 25
http://www.granna.pl

 

Dystrybutor: 

Salonik matematyczny "Od smyka do matematyka"
ul. Racławicka 11/1B (wejście od podwórza)
53-149 Wrocław
tel. 71 361 27 41
https://matmaigry.pl/
czynne: poniedziałek–piątek, godz. 9:00–18:00

 

Typ gry: 
logiczna
Typ gry: 
losowa
Wiek graczy: 
8+
Liczba graczy: 
2-4
Średni czas rozgrywki: 
20 minut
Stopień trudności, jeśli chce się grę wykonać samemu: 
1

To świetna gra dla całej rodziny. Wygrywa ten, kto jest najbardziej spostrzegawczy, umie przewidzieć ruchy przeciwnika i mądrze podejmuje decyzje. Zasady gry przypominają popularną karciankę "Set". Podczas rozgrywki zawodnicy kolejno wykładają swoje kartoniki tak, aby różniły się tylko jedną z czterech cech: kształtem lub wielkością figury oraz jej kolorem lub kolorem tła. Celem gry jest jak najszybsze pozbycie się wszystkich kartoników. Gra kształci spostrzegawczość i umiejętność logicznego myślenia, jednak zbyt wiele w rozgrywce zależy od losu, aby uznać ją za grę strategiczną. Najbardziej polecana jest dla młodszych graczy oraz osób debiutujących w grach planszowych.

W zestawie jest 81 kwadratowych kartoników, 4 stojaczki, woreczek i instrukcja. Wszystko wykonane jest kolorowo i starannie.

 

Skrót reguł gry: 
  • Przed rozpoczęciem gry kartoniki należy włożyć do woreczka i pomieszać. Każdy z graczy losuje po 10 kartoników i ustawia je na swoim stojaczku. Kolejne 3 kartoniki wyjęte z woreczka należy ułożyć obrazkami do góry - jest to tzw. "wystawka". Jeden kartonik pozostawia się odkryty na środku stołu.

  • Gracze umieszczają swoje kartoniki na stojaczkach tak, aby były niewidoczne dla innych.
  • Wykonując swój ruch gracz może położyć kartonik lub wymienić kartonik na inny.
  • Celem gry jest pozbycie się wszystkich posiadanych kartoników. W tym celu gracze kolejno dokładają swoje kartoniki do tych leżących już na stole, tak aby stykały się przynajmniej jednym bokiem z jednym z nich i aby kartoniki przylegające do właśnie dokładanego różniły się od niego tylko jedną cechą (kształtem, kolorem, wielkością narysowanej figury lub kolorem tła).

  • W swojej turze gracz może wyłożyć dowolną liczbę kartoników. Pierwszy kartonik może dołożyć do dowolnego kartonika leżącego już na stole, każdy następny dokłada tylko do kartonika, który właśnie położył. Na koniec swojego ruchu, jeżeli na stojaczku ma mniej niż 10 kartoników, dobiera jeden kartonik z woreczka lub "wystawki", chyba że kartoniki wyczerpały się.
  • Jeżeli gracz położy kartonik tak że będzie graniczył z dwoma innymi, to może wykonać dodatkowy, dowolny ruch.

  • Po wybraniu wszystkich kartoników z "wystawki", należy ją uzupełnić wyciągając z woreczka 3 nowe kartoniki.

    

Powrót na górę strony